Bestuur doen

Welkom op de pagina met meer informatie over wat het inhoudt om de vereniging te besturen! Eerst worden de bezigheden van de verschillende functies kort beschreven. Daarna worden een aantal onderwerpen gegeven die je in je motivatiebrief kunt benoemen.

Taken van de bestuursfuncties

De voorzitter is het gezicht van de vereniging. Jij hebt het contact met de Hanzehogeschool en leidt de vergaderingen. Daarnaast let je op je medebestuurders en zorg je dat zij hun taken goed kunnen uitvoeren. Ook ben je vertrouwenspersoon voor de bestuursleden. Als zij ergens mee zitten kunnen ze hun ei bij jou kwijt. Heb je vragen over het voorzitterschap? Mail dan naar voorzitter@sv-realtime.nl!

De secretaris zorgt dat alles achter de schermen goed verloopt. Jij bent verantwoordelijk voor de ledenadministratie, archivering en het onderhouden van de website. Daarnaast neem jij het voortouw in het contact met de leden, verstuur je de maandelijkse nieuwsbrief, notuleer jij de vergaderingen en schrijf jij het secretarieel halfjaar- en jaarverslag. Ook ben je verantwoordelijk voor de sociale media van de vereniging, houdt jij de RealTime agenda bij en verdeel jij de post die aan de vereniging gestuurd wordt. Heb je vragen over het secretarisschap? Mail dan naar secretaris@sv-realtime.nl!

De penningmeester zorgt voor de financiële gezondheid van de vereniging. Jij int de contributie, stuurt de facturen, controleert de begrotingen van de commissies en houdt de financiële administratie bij. Daarnaast heb je regelmatig contact met de kascommissie (een controlerend orgaan), ben je aanwezig bij kascontroles en schrijf je het financieel jaarverslag. Heb je vragen over het penningmeesterschap? Mail dan naar penningmeester@sv-realtime.nl!

Als intern coördinator zorg je ervoor dat de commissies goed kunnen functioneren. Aan het begin van het jaar ben je vooral bezig met het vullen van de commissies en gedurende het jaar heb je nauw contact met de commissieleden. Ook organiseer jij de commissiecompetitie en de actieve ledendag. Heb je vragen over het intern coördinatorsschap? Mail dan naar intern@sv-realtime.nl!

Als extern coördinator ben jij het eerste aanspreekpunt voor onze partners en externe partijen. Jij houdt de partnercontracten en andere contracten bij en zorgt dat ze op tijd verlengd worden. Daarnaast plan jij de activiteiten met partners in, verstuur je de partnernieuwsbrieven en organiseer je de partnerdagen. Ook houdt jij het contact met bedrijven die een vacature op de website willen zetten. Heb je vragen over het extern coördinatorschap? Mail dan naar extern@sv-realtime.nl!

Naast bovenstaande functiegerelateerde taken zijn er ook een aantal taken die je kan verdelen onder de bestuursleden. Dit kunnen taken zijn van functies die niet gevuld zijn, maar ook taken aan de hand van jullie doelen die jullie in je bestuursjaar willen bereiken.

Hoe ziet een motivatiebrief eruit?

Om te solliciteren moet je een korte motivatie mailen naar soco@sv-realtime.nl. Weet jij niet wat je in een motivatiebrief moet zetten? Lees dan snel verder!

Het doel van een motivatiebrief is om jezelf voor te stellen en aan te geven waarom jij een goede keuze zal zijn voor een bepaalde functie. Beschrijf daarom eerst wie jij bent: hoe heet je, hou oud ben je, in welk jaar van de studie zit je, enzovoorts. Als je een commissie hebt gedaan of veel naar activiteiten bent geweest kun je dit ook in je motivatiebrief zetten. Daarna ga je naar het zakelijke gedeelte. Je geeft aan in welke functie(s) je interesse hebt en legt uit waarom jij geschikt zou zijn voor die functie(s).

Als je dat allemaal in je motivatiebrief hebt ben je al een heel eind op weg. Als je achteraf toch nog iets had willen benoemen, kan je dat ook altijd nog aangeven tijdens je sollicitatiegesprek.

Veel succes met het schrijven van je motivatiebrief en wie weet bestuur jij volgend jaar de vereniging!