Lezing ICT in het OV

Datum en tijd
5 apr. 2017 18:30 - 21:30
TN/Aula

This event will be Dutch only!

In Groningen reizen dagelijks duizenden studenten, forenzen en toeristen met het openbaar vervoer. Zij die van A naar B willen, maken daarbij vaak gebruik van apps zoals 9292 of de NS Reisplanner. Tegenwoordig checken we massaal in met de OV-chipkaart en zien we steeds minder papieren kaartjes. ICT speelt best een grote rol in het openbare vervoer dus!

Op 5 april 2017 komen Gerrald Voerknecht en Bas van Weele van Arriva Nederland langs om ons meer te vertellen over de rol van ICT binnen het openbare vervoer en binnen Arriva. Gerrald Voerknecht is Manager ICT bij Arriva en is onder andere verantwoordelijk geweest voor de implementatie van de OV-chipkaart. Bas van Weele is Directeur Externe Betrekkingen bij Arriva en bestuurslid bij de Coöperatie Openbaar Vervoerbedrijven. De Coöperatie is eigenaar van het bedrijf (Translink) achter de OV-chipkaart.

De lezing is gratis toegankelijk voor leden. De entreeprijs voor niet-leden is €2,-. Niet-leden kunnen zich aanmelden door een e-mail te sturen naar secretaris@sv-realtime.nl.

Deelnemers

Je moet ingelogd zijn om alle deelnemers te zien

Onze partners